Hoog in Google zoekresultaten eindigen

Heeft u een bedrijf wat u op de kaart wil zetten? Dan is dit een van de belangrijkste stappen die u moet zetten: zorgen dat potentiële klanten u kunnen vinden. Dit kunt u onder andere bereiken door aan internet marketing te doen: als uw website hoog in Google zoekresultaten voorkomt dan heeft u al heel wat bereikt. Hoe u dit voor elkaar krijgt? Daarvoor kunt u zich het beste bezig houden met het zogenaamde linkbuilden. Dat gaat als volgt in zijn werk.

  • Om hoog in Google te eindigen is het van belang dat uw website in verband wordt gebracht, cialis gelinkt wordt, shop aan zoveel mogelijk andere sites waarin wordt verwezen naar bepaalde trefwoorden die goed bij uw website passen. Stel dat u op uw website koffietafels aanbiedt, viagra 100mg dan zou het natuurlijk ideaal zijn als een internetgebruiker uw website te zien krijgt als hij in Google de term ‘koffietafel’ intikt. Op deze manier krijgt de klant precies wat hij of zij zoekt – informatie over het product dat hij of zij zoekt – en maakt u reclame voor uw diensten of producten voor precies het goede publiek, het publiek wat in dit geval daadwerkelijk geïnteresseerd is in koffietafels.
  • Omdat hoog in Google terechtkomen op deze manier werkt, moet u ervoor zien te zorgen dat er veel geschikte teksten (met de juiste trefwoorden) aan uw website worden gelinkt. Dit heet search engine optimization of linkbuilding en daar kunnen verschillende specialisten u mee helpen. Hoog in Google komen te staan hangt af van de soort websites en teksten op die websites die aan uw site zijn verbonden.
  • Bij het schrijven van teksten die vervolgens weer aan uw website worden gelinkt moet er gelet worden op de zogenaamde keyword density: de hoeveelheid trefwoorden die in de teksten voorkomt moet opgepikt worden door de algoritmen waarmee wordt bepaald welke sites hoog in Google zoekresultaten worden genoemd.

Als u eenmaal hoog in Google eindigt met uw website dan zullen mensen uw website makkelijk kunnen vinden. Meer dan 90% van de Nederlandse internetgebruikers gebruikt Google als zoekmachine, dus als u hoog in Google eindigt dan zal een erg groot deel van de Nederlandse bevolking uw website vinden wanneer ze, om bij het voorbeeld te blijven, zoeken op de term ‘koffietafel’.

Goede zoektermen kiezen om hoog in Google te eindigen

Zoals uit bovenstaande uitleg blijkt is het erg belangrijk om te gaan linkbuilden op de goede zoektermen. U wilt graag gevonden worden door mensen die daadwerkelijk geneigd zijn uw product te kopen of uw diensten af te nemen. Wanneer u bankstellen verkoopt heeft u er niks aan dat uw website hoog in Google zoekresultaten kom te staan van de zoekterm ‘sushi’. Denk dus zorgvuldig na over de term of termen waar u op wilt inzetten. Een goede zoekterm voldoet aan de onderstaande eisen.

  • Hij past goed bij het product dat u aanbiedt.
  • Ga niet voor een al te specialistische term als u niet denkt dat uw publiek ook jargon gebruikt.
  • Noem alleen een merk in uw zoekterm als het gaat om een erg bekend merk waar op geselecteerd wordt, als het gaat om een relatief onbekend merk, of als u niet inschat dat mensen de merknaam onthouden, ga dan ook niet voor een merknaam. U wilt hoog in Google eindigen bij een term die vaak wordt ingetikt.
  • Gebruik een vaak voorkomende bewoording. Denk na over uw publiek en bedenk wat voor woordkeus kenmerkend is voor dat publiek.

Als u het juiste zoekwoord uitkiest dan kan dat een ontzettend goed effect hebben: hoog in Google staan is alleen handig wanneer u ook geruime tijd besteedt aan de term waarmee u hoog in Google zoekresultaten gaat eindigen.

Search engine optimization: het geheim van hoog in Google ranken

Wanneer u besluit om inderdaad te investeren in internetmarketing en besluit om hoog in Google te willen ranken, dan kunt u daar het beste ook een specialist voor inhuren. Wanneer u zelf probeert te linkbuilden kan dat fout gaan: wanneer u met slimmigheidjes en trucjes hoog in Google zoekresultaten probeert te belanden kan dat namelijk bestraft worden door het bedrijf met een lagere ranking in die zoekresultaten. U moet dus weten waar u aan begint, u dient kennis te hebben van de algoritmen die gebruik worden in de wereld van de zoekmachines. Aangezien deze informatie niet op straat ligt is het verstandig om een expert in te huren om uw bedrijfswebsite hoog in Google te laten ranken. Laat u adviseren door een bureau dat al jaren ervaring heeft met dit soort technieken: Webton. Dit bedrijf let niet alleen op linkbuilding, dat is slechts een selectiecriterium voor de algoritmes van Google. De volgende zaken zijn bijvoorbeeld ook belangrijk.

  • Een overzichtelijke website, zodat deze goed doorzocht kan worden door de Google-algoritmes.
  • Een inhoudelijk excellente website: de tekst van de website zelf is uitermate belangrijk.
  • De domeinnaam van uw website moet aan wat criteria voldoen. Het liefst bestaat de domeinnaam bijvoorbeeld al een poos.
  • De achterliggende technieken van uw site moeten goed geregeld zijn.
  • De social media moeten aanwezig zijn in en rond uw website.

Dit soort criteria zijn allemaal van groot belang voor een hoge ranking in zoekresultaten. Webton let op al dit soort zaken en stelt in goed overleg met u een uitgebreid marketingplan op: zodat ook uw website goed vindbaar is voor potentiële klanten. Vindbaarheid is het halve werk!

partner